تحقیق اعتبار یابی و هنجار سازی پرسشنامه نقش جنسیتی (بم) در دانش آموزان
فرمت فایل دانلودی: .docفرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 61
حجم فایل: 287
قیمت: : 14000 تومان
بخشی از متن:
پروژه درس روش تحقیق پیشرفته، اعتبار یابی و هنجار سازی پرسشنامه نقش جنسیتی ( بم) در دانش آموزان سوم راهنمایی مدارس دولتی شهر تهران
بخشی از متن:
در همه جوامع ضرب المثلهای زیادی درباره زن و مرد وجود دارد. این ضرب المثلها افکار و نگرشهای گذشتگان درباره این دو جنس را منعکس می کنند و به یقین افکار و نگرشهای مردم این دوره و آیندگان را نیز تحت تاثیر قرار میدهند .(راتوس و راتوس، ترجمه، گنجی 1375)
اگر چه هویت انسان تحت تاثیر عوامل گوناگونی مثل نژاد، ملیت، مذهب، شغل و سن است، اما در اکثر جوامع مهمترین، مرکزی ترین و تعیین کننده ترین این عوامل، هویت اجتماعی مردانگی و زنانگی است (نجاریان و خدارحیمی ، سال سوم).
غالب کودکان به هویت جنستی یعنی تصویری روشن ازخود به عنوان مرد یا زن دست می یابند. اما در اغلب فرهنگها تمایز بیولوژیکی و زیستی بین زن و مرد به صورت شبکه ای گسترده ای از باورها و آیین هایی نمایان میشودکه تقریبا تمامی حیطه های فعالیت انسان را زیر نفوذ خود دارد ( ریتا ال. اتکینسون، ریچارد سی.اتکینسون، ادواردای. اسمیت، داریل ج. بم، سوزان نولن- هوکسما، ترجمه، براهنی و همکاران، 1385).
فهرست مطالب:
فصل اول
مقدمه
بیان مساله
اهمیت و ضرورت موضوع مورد پژوهش
اهداف پژوهش
فرضیه های تحقیق
تعاریف مفاهیم نظری و عملیاتی متغیرها
فصل دوم
گستره نظری پژوهش
نظریه و دیدگاه های مختلف درباره جنسیت
روان تحلیل گری
فروید
هورنای
یونگ
چادورا
دیدگاه یادگیری اجتماعی
دیدگاه شناخت گرایان
نظریه طرحواره
نظریه طرحواره جنسیتی
عوامل موثر بر نقش جنسیتی
عوامل زیستی
عوامل شناختی
عوامل موثر محیطی
تقویت، تنبیه، پاداش
خانواده
اسباب بازی
معلمین و همتایان
الگوهای قالبی جنسیتی
اندازه گیری دو جنسیتی بودن
گستره عملی پژوهش
پژوهش های خارجی
ارزیابی نقش جنسی وآندروژنی در کودکان: پرسشنامه نقش جنسی کودکان
اندازه گیری آندروژنی روان شناختی
انتقاد نظری و روش شناختی به پرسشنامه نقش جنسی بم
پژوهش های داخلی
فصل سوم
روش پژوهش
طرح پژوهش
جامعه آماری
حجم نمونه
روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری
شیوه اجرا و نمره گذاری
بررسی های روان سنجی مقیاس
روایی
پایایی
منابع