پایان نامه تبین رابطه تعهد مدیریت به کیفیت خدمات با پیامد های سازمانی در بیمارستان
مدیریت منابع انسانی یکی از فرایندهای مدیریتی و پشتیبانی در همه ی سازمان های بزرگ است و منابع انسانی از جمله مهم ترین منابع سازمان محسوب می شوند که مدیریت آنها با دیدی استراتژیک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یکی از عوامل دستیابی استراتژیک سازمان، تعهد کارکنان نسبت به سازمان است که تعهد به سازما
پایان نامه تبین رابطه تعهد مدیریت به کیفیت خدمات با پیامد های سازمانی در بیمارستان شهید دکتر بهشتی شیراز
مدیریت منابع انسانی یکی از فرایندهای مدیریتی و پشتیبانی در همه ی سازمان های بزرگ است و منابع انسانی از جمله مهم ترین منابع سازمان محسوب می شوند که مدیریت آنها با دیدی استراتژیک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یکی از عوامل دستیابی استراتژیک سازمان، تعهد کارکنان نسبت به سازمان است که تعهد به سازمان، مولد دارایی های نامشهود است. خدمات ارائه شده توسط کارکنان منعکس کننده تصویری از سازمان است. با توجه به اهمیت تعهد مدیریت، ما علاقه مند به دانستن این هستیم که چگونه بر نتایج سازمانی تاثیرمی گذارد. به این منظور، مشتریان باید در هر ارزیابی عینی از نتایج خدمات یک شرکت آگاه شوند. ارتباط نزدیکی میان تعهد مدیریت، رضایت شغلی و کیفیت خدمات از دیدگاه کارکنان وجود دارد. بطور کلی می توان گفت که نیروی انسانی کارآمد شاخص عمده برتری یک سازمان است. وجود نیروی انسانی متعهد به سازمان، می توان ضمن کاهش غیبت، تاخیر و جابجایی، باعث افزایش چشمگیر عملکرد سازمان، نشاط روحی کارکنان می گردد. به همین دلیل در طی دهه گذشته، تعهد سازمانی جایگاه مهمی در پژوهش ها به خود اختصاص داده است.
از طرفی امروزه کیفیت به عنوان یک عامل مهم و موثر در موفقیت و عدم موفقیت سازمانها به شمار می رود، بنابراین همه سازمانها، بویژه سازمانهای خدماتی و از آن جمله بانکها بایستی به دنبال افزایش کیفیت خدمات خود باشند چرا که به کیفیت به عنوان یک عامل اساسی که می تواند مزیت رقابتی محکم و نیرومندی را برای سازمانها به ارمغان بیاورد نگریسته می شود.