پایان نامه بررسی میزان کارایی آموزشهای ضمن خدمت کوتاه مدت فرهنگیان از دیدگاه معلمان و دبیران
فرمت فایل دانلودی: .DOCفرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 201
حجم فایل: 538
قیمت: : 15000 تومان
بخشی از متن:
پایان نامه بررسی میزان کارایی آموزشهای ضمن خدمت کوتاه مدت فرهنگیان ناحیه 4 اصفهان از دیدگاه معلمان ابتدایی و دبیران راهنمائی
چکیده:
آموزش و خصوصاً آموزش ضمن خدمت نه تنها در ایجاد دانش و مهارت ویژه در کارکنان نقش بسزایی دارد، بلکه باعث بینش و بصیرت عمیق تر، دانش و معرفت بالاتر و مهارت بیشتر کارکنان در سازمان برای اجرای وظایف و مسئولیت های شده و در نتیجه هدف های سازمان را با کارآیی و اثربخشی بهتر محقق خواهد ساخت.
هدف از تحقیق حاضر«بررسی میزان کارآیی آموزش های ضمن خدمت کوتاه مدت فرهنگیان ناحیه4 اصفهان از دیدگاه معلمان ابتدایی و دبیران راهنمایی است. در راستای تحقق این هدف سوالات زیر مطرح گردید: 1- آیا آموزش های ضمن خدمت کوتاه مدت برای استفاده معلمان از روش های فعال تدریس تاثیر دارد؟
2- آیا آموزش های ضمن خدمت کوتاه مدت بر بهبود مدیریت کلاس معلمان تاثیر دارد؟
3- آیا آموزش های ضمن خدمت کوتاه مدت در تقویت میل به مطالعه در معلمان در ارزشیابی مناسب و تکوینی تاثیر دارد؟
برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده که حاوی 28 سوال بسته که دارای مقیاس درجه بندی لیکرت و ضریب پایایی ( ) می باشد . در این پژوهش از روش تحقیق توصیفی (زمینه ای) استفاده شده است . که جامعه آماری آن کلیه معلمان ابتدایی و دبیران راهنمایی می باشد و با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای از بین مدارس ناحیه 4اصفهان تعداد227 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیدند.
تجزیه و تحلیل داده ها در دو بخش آمار توصیفی شامل جدول، میانگین، انحراف استاندارد، آمار استنباطی شامل آزمون مجذور کای(X2) انجام گرفت که تمامی سوالات در سطح معناداری 0/01 مورد تائید قرار گرفته اند که به شرح ذیل است:
آموزش های ضمن خدمت کوتاه مدت براستفاده معلمان از روش های فعال تدریس و بهبود مدیریت کلاس معلمان تاثیر داشته، همچنین دوره های کوتاه مدت ضمن خدمت در تقویت میل به مطالعه در معلمان و بر افزایش توانایی آنان در ارزشیابی مناسب وتکوینی موثر بوده است.
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول
کلیات
مقدمه 1-1
1-2بیان مسئله
1-3 اهمیت وضرورت پژوهش
1-4 اهداف تحقیق
تعاریف نظری وعملیات واژ ه ها ومتغیرها
فصل دوم
ادبیات وپیشینه تحقیق
بخش اول
تعاریف تدریس
مقایسه (فرایند یادگیری)درروش فعال وغیرفعال
بخش دوم
اهداف مدیریت درکلاس
بخش سوم
معناومفهوم مطالعه
تاثیرمطالعه درروندتکامل جامعه ازدیدگاه اسلام وقران
بخش چهارم
ارزشیابی وتحول آن
تفاوت بین ارزشیابی تکوینی-ارزشیابی تراکمی وتشخیصی
بخش پنجم
تاریخچه آموزش ضمن خدمت دروزارت آموزش وپرورش
اصول آموزش ضمن خدمت
انواع آموزش
آموزش ضمن خدمت معلمان دربعضی ازکشورها
بخش ششم
پیشینه تحقیقات انجام شده درایران وخارج از کشور
یافته های تحقیق
فصل سوم
روش پژوهش
فصل چهارم
تجزیه وتحلیل دادها
فصل پنجم
بحث ونتیجه گیری وپیشنهادات
جمع بندی کلی
محدودیتهای تحقیق
منابع وماخذ
پرسشنامه