تجربیات-مدون-شغلی-دبیر-قرآن-در-مقطع-راهنمایی
تجربیات مدون شغلی دبیر قرآن در مقطع راهنمایی
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 37
حجم فایل: 955
قیمت: : 15000 تومان

بخشی از متن:
مقدمه:
معلمی شغل نیست؛ معلمی عشق است. اگر به عنوان شغل انتخابش کرده ای، رهایش کن و اگر عشق توست مبارکت باد. (شهید رجایی)
اوست خدایی که در میان مردم درس نخوانده پیامبری از خودشان مبعوث کرد تا آیاتش را بر آنها بخواند وآنها را تزکیه کند وکتاب وحکمت بیاموزد. (سوره مبارکه جمعه ، آیه 2)
تعلیم و تعلم از شئون الهی است و خداوند، این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند و چنین شد که تعلیم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرینش  درآمد. معلم، ایمان را بر لوح جان و ضمیرهای پاک حک می کند و ندای فطرت را به گوش همه می رساند. همچنین سیاهی جهل را از دل ها می زداید و زلال دانایی را در روان بشر جاری می سازد.در این مسیر مقدس ، بزرگانی همچون علامه شهید استاد مرتضی مطهری گام نهاده اند که نامشان بر تارک زمان می درخشد . شهید مرتضی مطهری  یکی از آن معلمان راستین است که با نگاه  ترکیبی  به همه معارف بشری نظر می کند و   تمامی تلاشهای علمی و عملی را  مقدمه ای برای عبادت می داند و با شهادت، عبادت عملی و علمی خود را کامل می سازد . به همین مناسبت روز شهادت این بزرگ مرد فرزانه را روز معلم نامیدند .
امام خمینی (ره) در رابطه با نقش معلم می فرمایند:
نقش معلم در جامعه، نقش انبیاست؛ انبیا هم معلم بشر هستند. تمام ملت باید معلم باشند؛ فرزندان اسلام تمام افرادش معلم باید باشند و تمام افرادش متعلم.
حضرت امام جعفر صادق (ع)  در رابطه با مقام ومنزلت معلم می فرمایند:
«هنگامی که روز قیامت شود، خداوند تمام انسان ها را جمع می کند و چون ترازوی اعمال نهاده شد و خون شهیدان را با مرکب قلم عالمان و معلمان بسنجند، ارزش مرکب آنان بر خون شهیدان فزونی خواهد داشت ». این ارزش بدان جهت است که شهیدان در سایة علم و تربیت معلمان  و تعلیم شایستة آنان به خدا راه یافته و لیاقت شهادت نصیبشان شده است.
حضرت امام سجاد (ع)  در رابطه با مقام معلم می فرمایند:
حضرت سجاد (ع) در فرمایشات خود سفارش بسیاری در حفظ حقوق معلم از سوی شاگردان دارند  و می فرماید:« حق کسی که عهده دار تعلیم توست آن است که او را بزرگ شماری و مجلس او را سنگین بداری و نیکو به وی گوش فرا دهی و روی خود را بر او کنی و با او بلند سخن نگویی و کسی را که از او چیزی  می پرسد تو پاسخ ندهی و بگذاری که خود او پاسخ گو باشد و در مجلس او با هیچ کس به صحبت ننشینی و در محضر او بدگویی از کسی نکنی و اگر از او در نزد تو بدگویی شد از او دفاع کنی و عیب پوشش باشی و فضایل و مناقب او را آشکار کنی و با دشمنش همنشینی نکنی و با دوستش دشمنی نورزی؛ پس چون چنین کردی، فرشتگان خدای تعالی به سود تو گواهی خواهند داد که مقصد و مقصود تو از او و فرا گرفتن دانش او فقط برای خدا بوده نه به خاطر مردم ».

فهرست مطالب:

مقدمه
فصل اول: مشکلات و چالش ها
مشکل عدم توانایی دانش آموزان مقطع راهنمایی در صحیح خوانی و روان خوانی قرآن
مشکل غلط خواندن نماز در دانش آموزان مقطع راهنمایی
مشکل بی علاقگی دانش آموزان مقطع ابتدایی به درس قرآن
مشکل کمبود منش اخلاقی و رفتار اسلامی در دانش آموزان
مشکل پرخاشگری رفتاری دانش آموز
مشکل گوشه گیری دانش آموزم
فصل دوم: ارائه راهکارها و پیشنهادات
راهکارهای حل مشکل عدم توانایی دانش آموزان مقطع راهنمایی در صحیح خوانی و روان خوانی قرآن
راهکارهای حل مشکل غلط خواندن نماز در دانش آموزان مقطع راهنمایی
راهکارهای حل مشکل بی علاقگی دانش آموزان مقطع ابتدایی به درس قرآن
راهکارهای حل مشکل کمبود منش اخلاقی و رفتار اسلامی در دانش آموزان
راهکارهای حل مشکل پرخاشگری رفتاری دانش آموز
راهکارهای حل مشکل گوشه گیری دانش آموزم
سخن آخر

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.