پروژه بررسی تاثیر واقعیت افزوده بر زندگی انسان
فرمت فایل دانلودی: .docxفرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 110
حجم فایل: 5841
قیمت: : 17000 تومان
بخشی از متن:
مقدمه:
پیشرفت فناوری در دنیای امروز موجب شده است تا هر آنچه در محیط اطرافمان قرار دارد در بردارنده اطلاعاتی مجازی باشد و به این ترتیب می توان پیش بینی کرد در آینده ای نه چندان دور همه خیابان ها، ساختمان ها و حتی شهروندان نیز بتوانند بعضی از این اطلاعات باشند. واقعیت افزوده (Augmented Reality) به کمک ابزارها و اینترنت، با اضافه کردن اطلاعات گرافیکی به اجسامی که در میدان دید ما قرار دارند، در حال خلق لایه جدیدی در چشمانداز شهری است.
احتمالا شهرهای دنیا به زودی با رازهایی پوشیده میشوند که ما با چشمان غیرمسلح قادر به دیدن آنها نیستیم. به کمک واقعیت افزوده ، شما میتوانید ظرفیت خالی یک هتل را که روی دیوار آن خودنمایی میکند مشاهده کنید؛ یا منوی یک رستوران را در حالیکه از کنار آن عبور میکنید بخوانید. همچنین مردمی که شما میبینید ممکن است حتی قبل از اینکه سخنی به زبان آورید، نام و عنوان شغلی خود را برای شما نمایش دهند. اجناس موجود در قفسهها را میتوان به صورت مجازی برچسب قیمت زد و اطلاعات مبسوطی درباره منشاء آنها به مشتری ارائه کرد.
دوربینها و عینکهای مخصوصی که برای AR لازم است در حال کوچکتر شدن، هوشمندتر شدن و طراحی بهتر هستند و ممکن است به زودی روشی را که ما با آن فضا و اجسام پیرامون خود را تجربه میکنیم، تغییر دهند. چنین ضرورتی به این معناست که اغلب تصمیمات ما به ابزارها و اینترنت واگذار خواهد شد. این امر میتواند ما را بیش از اندازه به فناوری وابسته کند.
گرچه ممکن است چنین تصور کنید که این ایده ها ریشه در داستان های علمی ـ تخیلی دارد، اما حقیقت این است که دنیای واقعیت افزوده توانسته است این امکان را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید این افکار را در دنیای واقعی نیز تجربه کنید. در حقیقت واقعیت افزوده به کمک شبکه های اینترنتی و همچنین فناوری ها و ابزارهای جدیدی که برقراری ارتباط شما را با دنیای مجازی پیرامونتان امکان پذیر می سازد ، دنیای جدید را پیش روی شما به تصویر می کشد که در این دنیای هوشمند مجازی می توانید شکل جدیدی از فضا و اجسام پیرامونمان را ببینیم.
فهرست مطالب:
فصل اول
معرفی واقعیت افزوده
1-1 مقدمه
1-2 پیش زمینه تاریخی و اصطلاحی واقعیت افزوده AR
1-3 پیدایش واژه واقعیت افزوده
1-4 اصطلاح Mixed reality
1-4-1 انتشار AR Toolkit
1-4-2 اولین بازی قابل حمل واقعیت افزوده
فصل دوم
بررسی تکنولوژی
2-1 مقدمه
2-2 پیشزمینهای از اختراع
2-2-1 حوزه نوعآوری
2-2-2 توصیفاتی از فناوریهای مرتبط
2-2-3 یک وظیفه و یا یک موقعیت در دنیای واقعی
2-2-4 تعریف تاخیر و نرخ بروزرسانی
2-3 دو فرایند واقعیت افزوده
2-4 محرکها و عبارات
2-4-1 محرکها (ورودی)
دیدگاه
مکان
2-4-2 عبارات (خروجی)
بصری
سامعه (شنوایی)
لمسی
2-4-3 تعریف توسط Azuma
2-5 واقعیت واسط Mann
2-6 HMDs
2-7 استفاده از GPS
2-8 استفاده از LED
2-9 توپولوژی واقعیت شناسی مکعب Rob Manson
2-10 موتور 3D چیست ؟
2-10-1 مستندات موتور 3D
2-10-2 ویژگی های موتور 3D
2-11 ویژگی تطبیق تصویر
2-12 گلیف
2-12-1 معرفی گلیف
2-12-1 پیشنیازها
2-12-2 یافتن گلیف بالقوه (پنهانی)
2-12-3 شناسایی گلیف
2-12-4 تطابق گلیف پیدا شده با پایگاه داده از گلیف
2-13 استفاده از کد QR
2-13-2 چگونه آنها ایجاد میشوند؟
2-14 نمونه رندر شدن (نمایش) تصویر سه بعدی
2-15 واقعیت افزوده مبتنی بر 3 اساس می باشد
2-15-1 Pattern based (مبتنی بر الگو)
2-15-2 Location Based (مبتنی بر مکان)
2-16 بررسی عینک گوگل
فصل سوم
3-1 ذکر نمونه های واقعیت افزوده
3-1-1 تبلیغ خودرو رانا در ایران
3-1-2 راهنمای غرفه های نمایشگاه بین المللی در ایران
3-1-3 بازی Angry birds
3-1-4 کارت ویزیت AR
3-1-5 کلاه ایمنی با واقعیت افزوده برای دوچرخه و موتور سواران
3-1-6 عینک کینکت مایکروسافت
3-1-7 فیلم و سینما
3-1-8 حوزه برنامه های کاربردی موبایل
3-1-9 دسترسی به واقعیت افزوده از طریق لنزهای چشمی
3-1-10 محصول شرکت IKEA
3-1-11 نمایش آناتومی بدن
فصل چهارم
مزایا و کاربردها
4-1 باستانشناسی
4-2 معماری
4-3 هنر
4-4 تجارت
4-5 ساخت و ساز
4-6 آموزش و پرورش
4-7 واقعیت افزوده در زندگی روزمره
4-8 پزشکی
4-9 بازی
4-10 طراحی صنعتی
4- 11 نظامی
4-12 به عنوان راهنما
4-13 درمحل دفتر کار
4-14 ورزش و سرگرمی
4-15 پشتیبانی کار
4-16 تلویزیون
4-17 گردشگری ومناظر دیدنی
4-18 ترجمه و تفسیر
فصل پنجم
5-1 محدودیت و آینده واقعیت افزوده
5-1-1 سیستمهای بلادرنگ و محاسبات زمان بحرانی
5-1-2 تحقیقات ادراکی و روان شناختی
5-1-3 قابلیت حمل
5-1-4 نمایشگرهای چند نمایی
5-1-5 مسایل سیاسی و اجتماعی
5-1-6 نگرانی های آینده در این حوزه
فهرست منابع