پایان-نامه-تعیین-اثربخشی-دو-شیوه-آموزشی-سنتی-و-مدرن-بر-یادگیری-شنا
پایان نامه تعیین اثربخشی دو شیوه آموزشی سنتی و مدرن بر یادگیری شنا
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 98
حجم فایل: 167
قیمت: : 20000 تومان

بخشی از متن:
چکیده:
هدف از تحقیق حاضر مقایسه دو شیوه متداول آموزشی (سنتی، مدرن) بر اکتساب، یادداری مولفه های مهارت های شنا با توجه به اثر تداخل ضمنی می باشد. به منظور انجام این تحقیق 20 دانشجوی دختر رشته تربیت بدنی دانشگاه بوعلی سینا همدان شرکت کردند، شرکت کنندگان مهارت های پایه ای آب را با موفقیت سپری کردند. سپس به طور تصادفی در دو گروه تمرینی، نزدیک به مسدود (شیوه آموزش سنتی) و نزدیک به تصادفی (شیوه آموزش مدرن) قرار گرفتند. آزمون اکتساب و بعد از 72 ساعت بی تمرینی آزمون یادداری از مولفه های پا، دست و هماهنگی در چهار رشته کرال سینه ،کرال پشت ،قورباغه و پروانه، از آنها گرفته شد. داده ها با استفاده از آزمون t  مستقل و با استفاده از نرم افزار PASW مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت (P=<0/05). و نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که اکتساب مولفه هماهنگی مهارت شنای قورباغه در گروه تمرین نزدیک به مسدود، نسبت به گروه تمرین نزدیک به تصادفی بهتر بوده است. که ممکن است به دلیل پیچیدگی و عدم عناصر مشابه این مهارت نسبت به سایر مهارت های شنا و همچنین ویژگی های شرکت کنندگان از جمله سطح مهارت آنها بوده باشد، نتایج تحقیقات درمولفه های مهارت های کرال سینه و کرال پشت و پروانه بین دو گروه تمرینی نزدیک به مسدود و نزدیک به تصادفی در آزمون اکتساب و یادداری، تفاوت معنی داری را نشان نداد که نشانگر عدم تعمیم پذیری اثر تداخل ضمنی در شرایط کاربردی است و در یادگیری مهارت شنا هر دو شیوه تمرینی خصوصاً در مولفه هایی که عناصر مشابه دارند می تواند مفید باشد.
واژهای کلیدی: شنا، تداخل ضمنی، تمرین نزدیک به مسدود، تمرین نزدیک به تصادفی، اکتساب، یادداری

فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: مقدمه و معرفی
1-1) مقدمه     
1-2) بیان مسئله    
1-3) ضرورت و اهمیت    
1-4) اهداف تحقیق    
1-4-1) هدف کلی     
1-4-2) اهداف اختصاصی     
1-5) فرضیات تحقیق    
1-6) محدودیت های تحقیق    
1-7) تعاریف مفهومی و عملیاتی واژه ها و اصطلاحات    
فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق
2-1) مبانی نظری    
2-1-1) تغییرپذیری تمرین    
2-1-2) سودمندی تغییرپذیری در اجرای آینده    
2-1-3) تغییرپذیری در مهارت های بسته        
2-1-4) تغییرپذیری تمرین در مهارت باز        
2-1-5) سازماندهی تمرین تغییرپذیر        
2-1-6) تداخل ضمنی        
2-1-7) اثر تداخل ضمنی        
2-2) توجیهات نظری در مورد اثر تداخل ضمنی        
2-2-1) فرضیه بازسازی طرح عمل      
2-2-2) فرضیه تلاش شناختی    
2-3) عوامل محدود کننده اثرتداخل ضمنی        
2-3-1) ویژگی های شرکت کنندگان    
2-3-2) ویژگی های تکلیف        
2-4) پیشینه تحقیقات        
فصل سوم: روش تحقیق
3-1) نوع تحقیق    
3-2) طرح و نگاره تحقیق    
3-3) جامعه، نمونه آماری و روش نمونه گیری    
3-4) متغیرهای تحقیق    
3-4-1) متغیر مستقل    
3-4-2) متغیر وابسته    
3-4-3) متغیر کنترل شده        
3-5) ابزارتحقیق         
3-6) شیوه اجرای تحقیق و جمع آوری اطلاعات        
3-7) روش آماری        
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4- 1) توصیف آماره های متغیرهای اندازه گیری شده        
4-2) آزمون فرضیه ها        
فصل پنجم: بحث ونتیجه گیری
5-1) خلاصه تحقیق    
5-2) نتایج آزمون فرضیه های تحقیق    
5-3) بحث و نتیجه گیری    
5-4) نتیجه گیری        
5-5) پیشنهادات برخاسته از تحقیق        
5-6) پیشنهادات برای تحقیقات آینده        
فهرست منابع
منابع فارسی        
منابع انگلیسی         
چکیده انگلیس
پیوست ها

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.