مبانی نظری سیستم تضمین کیفیت و مباحث مرتبط با ایزو
فرمت فایل دانلودی: .docفرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 40
حجم فایل: 147
قیمت: : 25000 تومان
بخشی از متن:
مقدمه:
یکی از مشکلات عدیدهای که کشورهای در حال توسعه با آن مواجه هستند، نبود بازار رقابتی سالم و مناسب است. در اکثر این کشورها فرآوردههای تولید شده به علت اشباع نشدن بازار با موانع و مشکل خاصی مواجه نبوده و غالباً محصول با هر کیفیت که تولید شود به راحتی به فروش میرسد . زیرا در زمان کمبود اولین چیزی که قربانی میشود کیفیت است و این اصل در کشورهایی که فاقد بازار رقابتی سالم هستند به راحتی ملموس میباشد. خوشبختانه در سالهای اخیر به دلایل مختلف نظیر بروز مشکلات اقتصادی، درک این واقعیت از طرف سازمانها، که بهبود کیفیت میتواند با کاهش هزینهها و نه افزایش آن همراه باشد، سبب گردیده که به مقوله کیفیت اهمیت بیشتری داده شود. توجه به این مقوله در قالب ارائه سیستمهای مدیریت کیفیت، براساس استانداردهای بینالمللی سری ISO 9000 در حال گسترش میباشد.
پیش بینی میشود در آیندهای نه چندان دور، اینگونه فعالیتها باعث ارتقاء سطح کیفیت فرآوردههای داخلی، ایجاد محیط سالم، کاهش قیمتها و احترام به خواستههای مشتریان داخل کشور میگردد.
فهرست مطالب:
مقدمه
2-2- بخش اول:سیستم تضمین کیفیت
2-2-1- مدیریت علمی و اثرات آن در کیفیت
2-2-2- مفهوم کیفیت
کیفیت طراحی
کیفیت تطابق: (تطابق با خواستهها)
کیفیت عملکرد
کیفیت را چنین نیز تعریف کردهاند
2-2-3- تضمین کیفیت
چهارچوب نظری و علمی کیفیت
2-2-4- مفهوم تضمین کیفیت
نیازهای اصلی تضمین کیفیت
فوائد تضمین کیفیت
2-2-5- شواهد عینی کیفیت
2-2-6- سیستم مدیریت کیفیت
2-2-7- سری استانداردهای (ISO 9000 (1994
مفهوم استاندارد
تاریخچة ISO 9000
سازمان جهانی استاندارد
خانواده ISO 9000
مقایسه استاندارد ISO 9001 و ISO 9002 و ISO 9003
صدور گواهی ISO 9000
منابع در متن و بصورت پاورقی