پایان نامه رابطه ی بین شیوه های فرزند پروری و تفکر فراشناختی در بین نوجوانان دختر
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 87
حجم فایل: 131
قیمت: : 25000 تومان
بخشی از متن:
پایان نامه رابطه ی بین شیوه های فرزند پروری و تفکر فراشناختی در بین نوجوانان دختر یک شهر
چکیده:
مقدمه: روابط بین فرزندان و والدین و سایر اعضای خانواده را می توان به عنوان بخش هایی از یک نظام دانست که در کنش متقابل با یکدیگر قرار می گیرند از این رو روانشناسان همواره علاقمند بوده اند که چگونگی تاثیر روش های تربیتی والدین را در رشد کودکان مورد مطالعه و بررسی قرار دهند. بر این اساس هدف از پژوهش حاضر بررسی شیوه های فرزند پروری و رابطه آن با باورهای فراشناختی در بین دانش آموزان دختر دوره راهنمایی شهر شیراز می باشد.
روش کار: این پژوهش از نوع پژوهش های همبستگی می باشد که در این مطالعه بر اساس جدول لین 450 نفر از دانش آموزان دختر مشغول به تحصیل در مدارس راهنمایی شیراز به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزارهای تحقیق شامل پرسشنامه های شیوه های فرزند پروری و باورهای فراشناختی بود. داده های بدست آمده با استفاده از نرم افزار آماری spss و با استفاده از روش های آماری همبستگی رگرسیون چندگانه تحلیل واریانس یک عاملی و t-test مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
یافته ها: بین شیوه های فرزند پروری مبتنی بر کنترل و تفکر فراشناختی رابطه معنی دار و منفی بود . بین شیوه های فرزند پروری مبتنی بر محبت و تفکر فراشناختی رابطه معنی دار و مثبت وجود دارد.
متغیر کنترل پیش بینی کننده باورهای مثبت و باور به کنترل ناپذیری
بحث و نتیجه گیری: در این پژوهش بین شیوه فرزند پروری مبتنی بر کنترل، شیوه مبتنی بر محبت، شیوه محبت با اعتماد شناختی، باور به کنترل افکار و شیوه کنترل افکار مثبت به عنوان متغیرهای مستقل و افکار فراشناختی مثبت به عنوان متغیر وابسته رابطه معنی دار وجود داشت.
همچنین تحلیل رگرسیون چند عاملی نشان داد که متغیرهای محبت، کنترل، فراشناخت، اعتماد شناختی، باورهای مثبت، خودآگاهی شناختی، باور به کنترل ناپذیر بودن و باور به کنترل افکار به ترتیب پیش بینی معنی دار ی برای متغیر افکار فراشناختی دارند.
فهرست مطالب:
تقدیم
تشکر و قدردانی
چکیده
فصل اول (مقدمه و هدف)
چکیده
1-1- مقدمه
2-1- بیان مسئله
3-1- اهمیت وضرورت تحقیق
4-1- اهداف تحقیق
5-1- فرضیه های تحقیق
6-1- متغیرهای مورد پژوهش
7-1- تعاریف نظری
8-1- تعاریف عملیاتی
فصل دوم (مروری بر پژوهشهای دیگران)
1-2- مقدمه
2-2- چهارچوب نظری از سبکهای فرزندپروری
1-2-2- مفاهیم الگوی شیفر
2-2-2- مفاهیم الگوی سلیگمن
3-2-2- مفاهیم مدل بامریند
4-2-2- اصول تربیت سازنده فرزندان
5-2-2- مهارتها واصول فرزندپروری
6-2-2- پیامدهای شیوه های فرزندپروری
3-2- چهارچوب نظری ازتفکر فراشناختی
1-3-2- نظریه فراشناخت
2-3-2- تاریخچه محبت تفکرفراشناختی
4-2- پیشینه پژوهش
1-4-2- پژوهش های انجام شده در داخل کشور
2-4-2- پژوهش های انجام شده در خارج از کشور
فصل سوم (روش پژوهش)
مقدمه
1-3- روش تحقیق
2-3- جامعه آماری
3-3- حجم نمونه
4-3- ابزارهای گردآوری اطلاعات
5-3- شیوه نمونه گیری
6-3- روایی وپایای
7-3- روش تجزیه وتحلیل داده ها
فصل چهارم (نتایج و بحث)
1-4- مقدمه
2-4- آمار توصیفی
3-4- آمار استنباطی
فصل پنجم (نتیجه گیری)
1-5- مقدمه
2-5- بحث ونتیجه گیری
3-5- محدودیتهای پژوهش
4-5- پیشنهادات پژوهش
پرسشنامه
منابع فارسی
منابع انگلیسی
چکیده انگلیسی
فهرست جداول
جدول شماره (1-3)- ضریب پایایی متغیرهای وابسته شیوه فرزند پروری
جدول شماره (2-3)- پایایی متغیر مستقل
جدول شماره (1-4)- ویژگی افراد نمونه از نظر سن
جدول شماره (2-4)- ویژگی افراد نمونه از نظر پایه تحصیلی
جدول شماره (3-4)- میانگین، انحراف معیار، حداقل و حداکثر نمره متغیرهای پژوهش
جدول شماره (4-4)- ضریب همبستگی پیرسون بین شیوه کنترل و تفکر فراشناختی
جدول شماره (5-4)- ضریب همبستگی پیرسون بین شیوه محبت و تفکر فراشناختی
جدول شماره (6-4)- ماتریس همبستگی بین شیوههای فرزند پروری و ابعاد تفکر فراشناختی
جدول شماره (7-4)- نتایج تحلیل رگرسیون چند متغیری، متغیر پیش بینی کننده، شیوه کنترل
جدول شماره (8-4)- نتایج تحلیل رگرسیون چند متغیری، متغیر پیش بینی کننده شیوه محبت
جدول شماره (9-4)- تحلیل واریانس یک حاصلی تفکر فراشناختی در بین پایه های تحصیلی