پایان-نامه-آنالیز-دینامیکی-موتور-توربین-گاز-تک-شفت-به-منظور-بررسی-وضعیت-پایداری-جریان-سیال-درکمپرسور
پایان نامه آنالیز دینامیکی موتور توربین گاز تک شفت به منظور بررسی وضعیت پایداری جریان سیال درکمپرسور
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: docx, ppt, pdf
تعداد صفحات: 92
حجم فایل: 22662
قیمت: : 30000 تومان

بخشی از متن:

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی هوافضا با موضوع آنالیز دینامیکی موتور توربین گاز تک شفت به منظور بررسی وضعیت پایداری جریان سیال در کمپرسور

چکیده:

در این پایان نامه، شبیه سازی یک بعدی انجام شده در مطالعات قبلی، مورد استفاده قرار گرفته است، تا با ایجاد تغییرات مورد نظر در این برنامه، امکان انجام تحلیل در حوزه­ی پایداری جریان سیال در سیستم تراکم موتور توربین گاز فراهم شود. از ویژگی های این کد، استفاده از معادلات پایستگی وابسته به زمان و یک بعدی اویلر (معادلات بقای جرم، بقای ممنتوم، بقای انرژی) با در نظر گرفتن عبارات منبع توربوماشین می باشد.
یکی از پدیده های دینامیکی مخرب در کمپرسور موتور توربین گاز، پدیده ی خفقان می باشد. از نشانه های نزدیک شدن به این رخداد، ایجاد واماندگی در پره های کمپرسور توربین گاز است. این پدیده در این مطالعه بررسی و تحلیل شده، و در این مسیر از کد یاد شده به عنوان بستر مطالعه استفاده شده است. در برخی از موتورهای توربین گاز با افزایش ورود سوخت و به تبع افزایش دور موتور پدیده ی خفگی در طبقات ابتدایی و پدیده ی واماندگی در طبقات انتهایی دیده می شود که این موضوع در نتایج به دست آمده از این کد دیده می شود. در این پایان نامه، برای بررسی پدیده واماندگی در طبقات کمپرسور به تفکیک روتور و استاتور از معیار دهالر استفاده شده است. از دیگر نتایج به دست آمده می توان به افزایش بازه زمانی پدیده واماندگی در اثر افزایش مقدار اولیه ورود سوخت به محفظه احتراق، اشاره کرد. همچنین با توجه به نمودارهای به دست آمده از عدد ماخ مربوط به هریک از طبقات این مطلب حاصل می شود که طراحی گذر صوتی پره ها برای برخی از طبقات الزامی می باشد.
کلمات کلیدی: واماندگی، کمپرسور، روتور، استاتور، شبیه سازی یک بعدی، عدد ماخ

فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول (معرفی موضوع پژوهش)
معرفی موضوع پژوهش
مدلسازی توربین گاز با استفاده از معادلات پایستگی
مدلسازی با استفاده از روش های تجربی
آنچه در گذشته انجام شده است
مدل های پایا
مدل های گذرا
مدل های دینامیکی
کمپرسور و مشخصه های عملکردی آن
خفگی در کمپرسور
تحلیلی در ارتباط با نحوه ی ایجاد واماندگی
فصل دوم (بررسی جزییات برنامه شبیه سازی)
اعمال معادلات حاکم
مدل های مولفه های مختلف توربین گاز
مدل کمپرسور
مدل محفظه احتراق
مدل دینامیک روتور
فصل سوم (بررسی وضعیت کمپرسور موتور توربین گاز)
کمپرسور در وضعیت اولیه
کمپرسور در شرایط گذرا
بررسی واماندگی در طبقات مختلف
بررسی روند تغییرات کمپرسور از حالت کار درجا
فصل چهارم (صحت سنجی مدل)
فصل پنجم (اعتبار سنجی مطالعات با مراجع علمی)
حل کننده عددی جریان اویلر
مدل کمپرسور
مدل محفظه احتراق
مدل دینامیک روتور
مقایسه نتایج
منابع و ماخذ
فهرست جداول
فهرست اشکال
فهرست علائم و اختصارات

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.