پروژه-مدلسازی-و-شبیه-سازی-موتور-جریان-مستقیم-بدون-جاروبک-9-فاز-bldc
پروژه مدلسازی و شبیه سازی موتور جریان مستقیم بدون جاروبک 9 فاز BLDC
فرمت فایل دانلودی: .rar
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 47
حجم فایل: 4136
قیمت: : 50000 تومان

بخشی از متن:

موتورهای BLDC با تغذیه ولتاژ سینوسی (BLAC):
در نوع تغذیه سینوسی که در واقع ماشین سنکرون مغناطیس دائم [1](PMSM) می­باشد برای ایجاد شار سینوسی علاوه بر اینکه توزیع سیم­ پیچی فازهای استاتور سینوسی است، ولتاژ اعمالی به فازهای استاتور نیز سینوسی می­باشد. لذا دانستن مقدار لحظه­ای موقعیت روتور الزامی بوده و در نتیجه باید از Encoder های موقعیت دقیق استفاده نمود. مقدار گشتاور لحظه­ای در این نوع موتور بسیار صاف بوده و ریپل گشتاور ناچیز می­باشد.با این وجود ایجاد سیم­بندی سینوسی با پیچیدگی بیشتری همراه بوده و تعداد اتصالات داخلی بیشتری را می­طلبد.در مجموع ساخت استاتور با اتصالات سینوسی هزینه بیشتری را تحمیل می­نماید. این موتور به نام موتور BLACنیز شناخته می­شود [2].شکل 1-2، شکل موج ولتاژ ضد محرکه  یک موتور BLAC را نمایش می­دهد.
[1]- Permanent MagnetSychronous Motor

 فهرست مطالب:
1-1- مقدمه    
1-2- تعریف موتور PMBLDC     
1-3- تاریخچه و روند گسترش ماشین های PMBLDC     
1-4- ساختمان موتور  BLDC    
1-4-1- استاتور    
1-4-1-1- موتورهای BLDC با تغذیه ولتاژ سینوسی (BLAC)     
1-4-1-2- موتور BLDC با تغذیه ولتاژ ورودی ذوزنقه ای    
1-4-1-3- مقایسه موتور های بدون جاروبک با جریان آرمیچر سینوسی (BLAC) و مربعی (BLDC)    
1-4-2- روتور    
1-4-3- سنسورهای هال    
1-4-4- مواد مغناطیس دائم     
1-5- اصول عملکرد موتور BLDC      
1-5-1- تبیین مفهوم کموتاسیون در یک موتور کموتاتور dc     
1-5-2- کموتاسیون در موتور BLDC    
1-6- مقایسه موتور BLDC با موتور DC و القائی    
1-7- مزایا و معایب موتورهای PMBLDC     
1-8- انواع توپولوژی های ماشین های BLDC    
1-8-1- تکنیک های اتصال آهنربا های دائم به روتور    
1-8-2- ساختارهای مختلف استاتور    
1-9- شبیه سازی موتور بدون جاروبک 9 فاز    
1-10 نتیجه گیری    
1-11- مراجع
فهرست اشکال
شکل 1- 1: استاتور یک موتور BLDC
شکل 1- 2: شکل موج ولتاژ Back-EMF یک موتور BLDC سینوسی
شکل 1- 3: شکل موج ولتاژ Back-EMF یک موتور BLDC ذوزنقه ای 
شکل 1- 4: الف) موتور نوع BLAC با آرایش سیم پیچی توزیع شده ب) موتور نوع BLDC با آرایش سیم پیچی متمرکز
شکل 1- 5: شکل موج جریان آرمیچر ماشین های بدون جاروبک الف) ماشین موج مربعی  ب) ماشین موج سینوسی
شکل 1- 6: پیکربندی های مختلف روتور در یک موتور مغناطیس دائم
شکل 1- 7: برش عرضی یک موتور BLDC
شکل 1- 8: حلقه B-H ماده مغناطیس دائم
شکل 1- 9: نمونه ای از مشخصات دمایی مواد مغناطیس دائم
شکل 1- 10: مقطع ارضی از یک موتور کموتاسیون DC
شکل 1- 11: منحنی های شار نشتی، نیروی ضد محرکه، گشتاور و جریان در یک موتور کموتاتور DC
شکل 1- 12: موتور DC اولیه با سه جزء کموتاتور و دو جاروبک
شکل 1- 13: مدار اینورتر  PWM جهت استفاده در موتورهای BLDC
شکل 1- 14: تغییرات سیگنال های اثر هال، ولتاژ ضد محرکه، گشتاور خروجی و جریان فازها در یک موتور BLDC
شکل 1- 15: ترتیب تحریک سیم پیچ ها با توجه به سنسورهای هال یک موتور BLDC
شکل 1- 16:  نمای دو بعدی از موتور BLDC و اجزای آن الف) نوع روتور بیرونی ب) نوع روتور درونی
شکل 1- 17:  آهنرباهای مغناطیس دائم روی سطح روتور آهنی
شکل 1- 18: آهنرباهای مغناطیس دائم نصب شده روی سطح بیرونی روتور
شکل 1- 19: سه روش نصب آهنربا روی سطح خارجی روتور
شکل 1- 20: آهنرباهای مغناطیس دائم نصب شده روی سطح درونی روتور
شکل 1- 21: الف) روتور مغناطیس دائم درونی محیطی ب) روتور مغناطیس دائم درونی شعاعی
شکل 1- 22: موتور BLDC با ساختارهای استاتور مختلف
شکل 1- 23: موتور BLDC با ساختار استاتور بدون شیار و سیم پیچی آن
شکل 1- 24: موتور BLDC با ساختار استاتور بدون شیار با سیم پیچی مارپیچی (ترویدال)
شکل 1- 25: موتور BLDC الف) ساختار شار محوری ب) ساختار شار شعاعی
شکل 1- 26: نمونه ای از یک موتور تکفاز BLDC 4 قطب
شکل 1- 27: نمونه ای از یک موتور BLDC خطی
شکل 1- 28: اجزای مختلف موتور BLDC خطی الف) نمای سه بعدی ب) نمای دو بعدی
شکل 1- 29: موتور BLDC دو استوانه ای واجزای آن
شکل 1- 30: شمای کلی شبیه سازی شده در محیط سیمولینک متلب
شکل 1- 31: بلوک مربوط به تولید نیروی ضد محرکه
شکل 1- 32: بلوک مربوط به تولید و تغییر گشتاور
شکل 1- 33: تغییرات توان الکترومغناطیسی فاصله هوایی تحت شرایط بارزدایی
شکل 1- 34: تغییرات گشتاور الکترومغناطیسی فاصله هوایی تحت شرایط بارزدایی
شکل 1- 35: تغییرات سرعت محور تحت شرایط بارزدایی
شکل 1- 36: تغییرات جریان آرمیچر تحت شرایط نرمال
شکل 1- 37: تغییرات ولتاژ ترمینال تحت شرایط نرمال
شکل 1- 38: تغییرات ولتاژ ضد محرکه تحت شرایط نرمال
فهرست جداول
جدول 1- 1: مقایسه موتور BLDC با موتور DC و القائی

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.