پایان-نامه-مطالعه-گردشگری-سلامت-در-ایران-(روش-swot)
پایان نامه مطالعه گردشگری سلامت در ایران (روش swot)
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 156
حجم فایل: 1641
قیمت: : 70000 تومان

بخشی از متن:
چکیده:
امروزه بازار گردشگری سلامت به عنوان یکی از صنایع درآمدزا و رقابتی در دنیا مطرح می‌باشد. گردشگری سلامت، مولفه‌ای با دو جزء ترکیبی مهم و اساسی است. این پدیده دو وجهی وقتی در هم می‌آمیزد مفهوم ثالثی را به دست می‌دهد که نمی‌توان جز با تجربه داشتن و پیدایش دیدگاههای نو در این دو جزء، این مفهوم را مدیریت کرد. از دهه 1990عوامل متعددی باعث شد تا گردشگری سلامت در کشورهای آسیایی رونق بیشتری بیابد. بحران مالی آسیایی، تغییرات مطلوب نرخ ارز اقتصاد جهانی، ارتقا و بهبود سریع تجهیزات پزشکی، پیشرفت فناوری اطلاعات، کیفیت بالا و ارزانی خدمات درمانی و عوامل بسیار دیگر موجب شد تا برخی از کشورهای آسیایی به عنوان مقاصد گردشگری سلامت دنیا معرفی شوند. کارآفرینی، بازاریابی و تبلیغات گسترده این کشورها مبنی بر ارائه خدمات پزشکی در کنار گردشگری، جذابیت این مقاصد را برای جذب گردشگران خارجی به منظور درمان افزایش داد و باعث جهت‌گیری سیاست‌های کلان این کشورها در راستای رشد این شاخه ازصنعت گردشگری شد. در سطوح کلان، دولت‌ها و نهادهای دولتی در بسیاری ازکشورها علاقه‌مند به بهره‌ مندی از مزایای اقتصادی ناشی از این صنعت بوده و در سطوح خرد نیز بیمارستان‌ها و ارائه‌دهندگان مختلف خدمات مسافرتی و درمانی در رقابت با یکدیگر سعی برای بالا بردن سهم خود ازآن دارند. کشور ایران علی رغم داشتن چشمه های آب گرم ومعدنی فراوان، انجام پژوهش های بنیادی وکاربردی درزمینه علوم سلولی وفن آوری های باروری ، درمان بیماری های صعب العلاج،روشهای درمانی غیرتهاجمی، ساخت واکسن پیشگیری وریشه کنی بسیاری ازبیماری ها و تربیت نیروی متخصص، تاکنون نتوانسته است با برنامه ریزی وسیاست گذاری مناسب نسبت به توسعه زیرساخت های گردشگری اقدام و سهم قابل قبولی در توسعه گردشگری سلامت داشته باشد. درآمد ناشی از گردشگری سلامت می تواند برای کشور ما که به حرکت در روند توسعه می اندیشد سودآور باشد. شناخت بازارهای هدف، کارآفرینی و ارائه ایده‌های جدید در این راستا از نکات قابل توجه در رشد صنعت گردشگری سلامت در ایران می‌باشد. پژوهش حاضر سعی دارد ضمن معرفی و اهمیت صنعت گردشگری سلامت در ایران به شناسایی عوامل پیش برنده و بازدارنده مؤثر بر ارتقاء گردشگری سلامت کشور بپردازد.
کلمات کلیدی: گردشگری سلامت، توریسم درمانی، گردشگری پزشکی

فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه    
1-1 بیان مسأله    
1-2 اهمیت و ضرورت تحقیق    
1-3 اهداف تحقیق      
1-4 سوالات تحقیق    
1-5 کاربرد تحقیق       
1-6 قلمرو مکانی و زمانی پژوهش      
1-6-1 قلمرو مکانی تحقیق       
1-6-2 قلمرو زمانی تحقیق      
1-7 روش تحقیق       
1-8 شیوه اجرا و مراحل انجام پژوهش    
1-9 محدودیتهای انجام تحقیق       
1-10 واژگان و اصطلاحات کلیدی    
1-10-1 گردشگر    
1-10-2 گردشگری    
1-10-3 گردشگری سلامت    
فصل دوم: ادبیات تحقیق
مقدمه     
2-1 ادبیات تحقیق     
2-1-1 تعریف گردشگری       
2-1-2 مفاهیم گردشگری    
2-1-3 اصول گردشگری    
2-1-4 انواع گردشگری     
2-2 گردشگری سلامت    
2-2-1 گردشگری سلامت    
2-2-2 تعریف گردشگری سلامت       
2-2-3 انواع گردشگری سلامت    
2-2-4 زمینه های فعالیت درحوزه گردشگری سلامت دردنیا       
2-2-5 شعار گردشگری سلامت        
2-2-6 چالش های صنعت گردشگری سلامت      
2-2-7 ارزآوری و توریسم سلامت       
2-2-8 گردشگری سلامت در گذرزمان      
2-2-9 گردشگری درمانی یا گردشگری پزشکی    
2-2-10 زمینه های ارائه خدمات پزشکی در دنیا    
2-2-11 روند تاریخی صنعت گردشگری پزشکی در دنیا    
2-2-12 پردرآمدترین کشورها از منظر گردشگری پزشکی      
2-2-13  قابلیت‌های توریسم سلامت درایران    
2-2-14 استان های مستعد توریسم سلامت       
2-2-15 کمیته گردشگری سلامت       
2-2-16 شرایط و ضوابط مراکز پزشکی پذیرای گردشگر سلامت    
2-2-17 اهداف توسعه صنعت توریسم سلامت در ایران    
2-2-18 ایده‌های قابل طرح جهت توسعه صنعت گردشگری سلامت در کشور       
2-2-19 دهکده سلامت    
2-2-20 زمینه های گردشگری سلامت در ایران      
2-2-21 چشمه های آب گرم     
2-2-22 لجن درمانی در دریاچه ی ارومیه       
2-2-23 اصولی که در کشور ایران باید تاکید بسیاری بر آن ها نمود    
2-2-24 عوامل مهم جذب گردشگر سلامت یا بیمار خارجی به ایران      
2-2-25 مسئولان ایران برای توریسم درمانی چه کرده‌اند؟      
2-2-26 متن برنامه چهارم توسعه در زمینه گردشگری سلامت در ایران      
2-2-27 پزشکی از راه دور آینده گردشگری سلامت را متحول می‌کند      
2-2-28 عوامل موثر در ایجاد گردشگری سلامت      
2-2-29 مشکلات قانونی در حوزه گردشگری سلامت      
2-2-30 مسائل اخلاقی و حقوقی گردشگری سلامت    
2-2-31 چالش های حاصل از گردشگری سلامت بر نظام های سلامت     
2-2-32 شناخت عوامل و پتانسیل های بالقوه جذب گردشگری سلامت     
2-2-33 موانع موجود در ایران برای توسعه گردشگری سلامت       
فصل سوم: روش تحقیق
مقدمه    
3-1 تحقیق علمی     
3-1-1 تعریف و مفهوم تحقیق علمی      
3-1-2 قواعد تحقیق علمی     
3-1-3 فلسفه تحقیق علمی     
3-1-4 ویژگی های تحقیق علمی     
3-1-5 هدف از تحقیق علمی     
3-1-6 انواع تحقیق علمی     
3-1-6-1 انواع تحقیقات علمی بر حسب  عده محققان       
3-1-6-2 انواع تحقیقات علمی بر اساس هدف    
3-1-6-3 انواع تحقیق بر حسب ماهیت روش    
3-1-6-4 انواع تحقیقات علمی از نظر سطح تحقیق    
3-2 پ‍‍‍‍‍ژوهش در گردشگری       
3-2-1 تعریف پ‍‍‍‍‍ژوهش در گردشگری    
3-2-2 اهداف پژوهش در گردشگری    
3-2-3 فرآیندپژوهش درصنعت گردشگری    
3-2-4 منابع اطلاعات در پژوهش های گردشگری   
3-2-5 کاربرد نتایج تحقیق    
3-3 روش تحقیق   
3-3-1 تعریف روش تحقیق    
3-3-2 روش های گردآوری اطلاعات      
3-3-3 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات   
3-3-4 روش به کار گرفته شده در این تحقیق      
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات
مقدمه   
4-1-1 برنامه ریزی استراتژیک   
4-1-2 مدیریت استراتژیک     
4-1-3 تعریف استراتژی      
4-1-4 اصطلاحات کلیدی در مدیریت استراتژیک   
4-1-5 ضرورت استفاده از مدیریت استراتژیک      
4-1-6 مزایای مدیریت استراتژیک      
4-1-7 فرآیند مدیریت استراتژیک      
4-1-8 شناخت و تحیل محیط داخلی/ خارجی     
4-2-1 تحلیل SWOT   
4-2-2  فرصتها و تهدیدات در ماتریس SWOT      
4-2-3 نقاط  قوت و ضعف در ماتریس SWOT      
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه    
5-1 مدل تجزیه و تحلیل SWOT     
5-1-1 بررسی عوامل داخلى در گردشگرى سلامت؛ نقاط قوت و ضعف     
5-1-2  بررسى عوامل خارجى در گردشگرى سلامت؛ فرصتها و تهدیدات   
5-2 ماتریس SWOT     
5-2-1 استراتژی های تهاجمی  یا توسعه ای (SO)    
5-2-2 استراتژی هاى تنوع (ST)   
5-2-3 استراتژی های بازنگری (WO)    
5-2-4 استراتژی های تدافعی (WT)    
5-3 سایراستراتژی ها     
5-4 نتیجه گیری    
فهرست منابع
فهرست جداول
فهرست تصاویر


دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.