سمینار طراحی برای اسمبلی (DFA)
فرمت فایل دانلودی: .rarفرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 42
حجم فایل: 2333
قیمت: : 58500 تومان
بخشی از متن:
تاریخچه DFA:
در 30 سال گذشته مونتاژ توسط اپراتور انجام می شد و مهندسان بیشتر به فکر طراحی فرآیند مونتاژ بودند و فقط زمانی که ماشین های اتوماتیک مونتاژ و رباتیک وارد صنعت شدند ، طراحان به فکر این افتادند که به جای این که فعالیتهای خود را بر روی فرآیند مونتاژ متمرکز کنند از ابتدا محصول را به صورتی طراحی کنند که مونتاژ آن آسان باشد. بنابراین از همان ابتدا هدف اصلی DFA ساده سازی عملیات مونتاژ، کاهش تعداد قطعه محصول، کاهش هزینه ها، قابل اطمینان تر کردن محصول و ... بود. یکی از تولید کنندگان خودرو که در فرآیند طراحی به مونتاژ قطعات توجه می کرد هنری فورد بود. و خودرو های اولیه او نسبت به رقیبانش ساده تر و تعداد قطعات کمتری داشت و بعد از جنگ جهانی دوم DFA در صنایع هوایی آمریکا و انگلیس بطور جدی بکار گرفته شد.اولین بنیانگذار DFA، بوثروید و همکارانش در دانشگاه سالفورد انگلیس بود.
در دهه ی 1970هیتاچی یک مجموعه روشهایی برای ارزیابی مونتاژ پذیری توسعه داد که به عنوان DFXدر مقیاس کوچک شناخته می شود.
بوثروید در اواخر دهه ی 1960 و اویل دهه ی 1970 برای اولین بار به DFAپرداخت ، او و همکارانش معتقد بودند که مونتاژ 30-50 درصد هزینه های تولید یک محصول را به خود اختصاص می دهد که این تفکر بر پایه ی مشاهده استوار بود. آنها با بازرسی از کارخانه های مختلف، مشاهده کردند که بیشتر کارکنان یک کارخانه به کار مونتاژ مشغولند یا اینکه به کار مونتاژ کمک می کنند مانند آوردن قطعه ، برداشتن جعبه های خالی و کارهای دیگر و تعداد کمی از کارکنان به ساخت قطعه مشغولند چون بیشتر فرآیند های ساخت قطعات توسط ماشین های اتوماتیک مانند CNC انجام می شود . بنابراین کاهش تعداد قطعات موجب کاهش هزینه های تولید محصول می شود. بوثروید روشهایی برای شناسایی قطعات غیر ضروری توسعه داد که با نام راندمان مونتاژ شناخته می شود . که مشخصات این روش در بخشهای بعدی تشریح می شود.
در دهه ی 1980 بوثروید توانست این تکنیک را در صنعت به کار ببرد و او توانست هزینه های تولید را کاهش دهد و دلیل این کاهش هزینه ها، کاهش هزینه های مونتاژ نبود و در واقع بر خلاف ایدئولوژی قبلی خود که فرض کرده بودند هزینه های مونتاژ 30-50 درصد هزینه های تولید محصول است نشان داد که هزینه های مونتاژ کسر کوچکی از هزینه های تولید است بلکه خود قطعه گران ترین آیتم در تولید محصول است زیرا حذف قطعات منجر به حذف هزینه های مواد آن، هزینه های ساخت آن، هزینه های انبارداری و هزینه های زنجیره تامین می شود. بنابراین DFA به فرآیند های ساده سازی ساختار محصول مربوط می شود که ما معماری محصول می نامیم.
در سال 1980 بوثروید تکنولوژی طبقه بندی و امتیاز دهی خود را بصورت یک نرم افزار درآورد که این نرم افزار در مورد قطعه یک سری سوال می پرسید و سپس به قطعه امتیاز می داد و بر اساس این امتیاز یک سری توصیه هایی برای بهبود قطعه ی مورد نظر به مهندسان می داد و شرکت هایی از جمله Fujitsu ، Sony ، Denso، Toyota از این نرم افزار استفاده می کردند.
سلام وقت بخیر همکار گرامی
سیستم همکاری در فروش فایل یار با هدف کارآفرینی برای جوانان و دانشجویان عزیز، سیستم همکاری در فروش فایل و فروشگاه ساز رایگان فایل، راه اندازی و با داشتن بیش از 6000 فایل اختصاصی گروه که در سال های زیادی با انجام پروژه های مختلف جمع آوری نموده و با توجه به داشتن یک ترابات فایل های مختلف در سطح اینترنت شروع به فعالیت نمود سود بازاریابی در فایل یار تا 60 درصد می باشد که بیشترین سود بازاریابی تا امروز در بین همکاران هست برای همین از شما دعوت میکنیم در این راه همراه ما باشید هم درآمدتون افزایش بدهید و هم جوانان مستعد و کوشا برای کسب درآمد دعوت کنید واریز وجه در این سایت کمتر از یک ساعت و در سریع ترین زمان ممکن می باشد همچنین از تفاوت های این سایت انجام پروژه دانشجویی آنلاین می باشد منتظر شما هستیم
دلایل متفاوت بودن سیستم ما
1-در اختیار داشتن بیش از 6000 فایل اختصاصی که توسط گروه ما نگارش شده
2-دراختیار داشتن بیش از یک ترابایت فایل های دانشجویی
3-گارانتی بازگشت وجه در صورت نارضایتی خریداران
4-درصد بازاریابی بین 20-60 برای بازاریابان سایت
5-گارانتی ویرایش و اصلاح فایل های سیستم ما برای خریداران
6-مشاوره و نگارش پروژه های دانشجویی در کلیه رشته ها توسط گروه ما
7- نمایندگی فروش و مشاوره فایل یار در استان های تهران،اصفهان،تبریز،کرمانشاه و بندرعباس و افغانستان
http://fileyar.ir/add-user.aspx
توجه: بی ارزش ترین فایل ها از نظر شما می تواند با ارزش ترین فایل برای فردی دیگر باشد پس هیچوفت نگویید این فایل هایی که من دارم بدرد فروش نمیخوره(کافیست یکبار امتحان کنید)