بررسی-تأثیر-آموزش-پیش-‏دبستانی-بریادگیری-مهارتهای-روانی-حرکتی-و-سازگاری-اجتماعی-دانش-‏آموزان-ابتدایی
بررسی تأثیر آموزش پیش ‏دبستانی بریادگیری مهارتهای روانی-حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش ‏آموزان ابتدایی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 152
حجم فایل: 242
قیمت: : 50000 تومان

بخشی از متن:
مقدمه:
موفقیت کودکان در مدرسه تا حدودی به رویدادهایی بستگی دارد که آنها قبل از ورود به مدرسه تجربه کرده‏اند. آمادگی کودکان برای ورد به مدرسه و موفقیت بعدی آنها در تحصیل، با جنبه ‏های مختلف رشد آنها مرتبط است. عواملی از قبیل رشد جسمی، اجتماعی، شناختی، دانشی و چگونگی یادگیری در تعیین موفقیت آنها در مدرسه نقش دارند.
در گذشته، عقیده بسیاری بر این بود که ورود کودکان به دبستان، آغاز یادگیری و شکوفایی آنها در همه ابعاد رشد است. اما امروزه در پرتو تلاش صاحب‏نظران مختلف، مسیر تفکر و برنامه‏ریزی به سمت بارور کردن آموزش‏های پیش از دبستان، به عنوان پیش‏نیاز ورود کودکان به مدرسه، تغییر کرده است. بی‏شک پیشرفت در ابعاد گوناگون رشد در سنین بالاتر و حتی مرحله زمینه‏سازی برای اصلاح اعمال و حرکات مختلف کودکان با توجه به پژوهشهای اخیر (برای مثال ویلیامز1، 1983؛ به نقل از مفیدی، 1375)، نوعی دگرگونی اندیشه را در زمینه رشد جسمی و حرکتی کودکان در سالهای اولیه کودکی به وجود آورده است. در دو سه دهه اخیر نیز در بسیاری از موسسه‏های آموزشی و تربیتی (به ویژه در جامعه ما) تمایل و گرایش زیادی در چرخش تاکید از مهارتهای حرکتی و جسمی به سمت زمینه‏های رشد شناختی و ذهنی کودکان حس شده است (مفیدی، 1375). هر چند مهارتهای حرکتی و شناختی لازم و ملزوم یکدیگرند و در برخی از دیدگاههای رشد مثل تئوری پیاژه2 (1374)، مهارتهای حرکتی زیربناء و لازمة مهارتهای شناختی هستند.
با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی در قرن حاضر و تبلور این نکته که شکوفایی یک کشور از بستر آموز/ش و پرورش برمی خیزد، نیاز به گسترش دوره پیش از دبستان، بیش از گذشته خود را نمایان می سازد. بنابراین لازم است که برنامه کیفی و کمی مناسب و در خور نیازهای جسمی و روانی برای کودکان پیش‏دبستانی، با توجه به ویژگیهای این دوره از رشد، تهیه و تدارک دیده شود. اما پیش نیاز برنامه‏ریزی و سرمایه‏گذاری در این زمینه، انجام پژوهشهایی است از روش شناسی و مبنای نظری درستی برخوردار باشند تا با توجه به نتایج حاصله، بتوان تا حدودی نیازهای جامعه در این زمینه برطرف شود و گام‏هایی هر چند جزئی در زمینه بهبود وضعیت آموزشی و تربیتی برداشته شود.

فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات
مقدمه
بیان مساله   
ضرورت و اهداف تحقیق       
اهداف پژوهش        
فرضیه های پژوهش
تعاریف و اصطلاحات   
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
خلاصه ای از فصل دوم        
تاریخچه آموزش پیش دبستانی      
تعریف دوره پیش دبستانی  
ویژگیهای کودک در دوره پیش دبستانی     
اهداف دوره پیش دبستانی 
مهارتهای روانی ـ حرکتی در دوره دبستان 
تحول حرکت در کودکان دبستانی    
مهارتهای روانی ـ حرکتی    
سازگاری اجتماعی  
روابط با همسالان    
نظریه های مربوط به رفتار ناسازگارانه کودکان      
1- نظریة روانی ـ اجتماعی اریکسون         
2- نظریة روان شناسی فردی آدلر  
3- نظریه‏های رفتاری 
4- نظریه‏های خانواده درخصوص ناسازگاری
پیشینه پژوهش        
فصل سوم: روش شناسی
روش پژوهش 
جامعه آماری  
گروه نمونه و روش نمونه‏ گیری        
متغیرها        
ابزار پژوهش  
روش اجرای پژوهش 
روشهای آماری         
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات
1-4- تجزیه و تحلیل داده ها 
2-4-داده‌های توصیفی        
3-4-آمار استنباطی    
فصل پنجم: یافته های پژوهش و بحث دربارة نتایج آن
نتیجه گیری کلی     
محدودیت های پژوهش       
پیشنهادات     
منابع 
ضمائم            
فهرست جداول
جدول شماره 1-2 مقوله های اصلی در حوزه روانی ـ حرکتی    
جدول شماره 2-2- شاخص های رشد رفتار طبیعی       
جدول شماره 3-2- مراحل رشد روانی ـ اجتماعی اریکسون      
جدول شماره 4-2- تشخیص هدفهای کودکان ناسازگار 
جدول 1-4- توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب جنسیت     
جدول 2-4- توزیع فراوانی افراد مورد بررسی بر اساس گروهها  
جدول 3-4 -توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب       
جدول 4-4 - توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب کلاس      
جدول5- 4-نتایج آزمون t مستقل در ارتباط با تفاوت مهارتهای روانی ـ حرکتی در دو گروه از کودکان   
جدول6- 4-نتایج آزمون t مستقل در ارتباط با تفاوت سازگاری اجتماعی در دو گروه از کودکان    
جدول7-4-نتایج آزمون t مستقل در ارتباط با تفاوت مهارتهای روانی ـ حرکتی دختران و پسران که آموزش پیش دبستانی را گذرانده اند       
جدول8- 4-نتایج آزمون t مستقل در ارتباط با تفاوت سازگاری اجتماعی دختران و پسران که آموزش پیش دبستانی را گذرانده اند         

این پروژه به صورت آماده پرینت می باشد.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.