پروژه-بررسی-تاثیر-دوره-پیش-دبستانی-در-دوره-ابتدایی
پروژه بررسی تاثیر دوره پیش دبستانی در دوره ابتدایی
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 37
حجم فایل: 158
قیمت: : 10000 تومان

بخشی از متن:
چکیده:
 امروزه در بسیاری از نظامهای پیشرفته جهان، مساله آموزش و پرورش پیش دبستانی به عنوان یکی از پایه های اساسی تعلیم و تربیت پذیرفته شده به طوریکه پنجمین اصل از اصول راهنمای سیاستهای آموزشی سازمان جهان تعلیم و تربیت آموزش و تربیت نوباوگان است. بدون تردید این آموزش به عنوا ن یک عامل قوی در ارتباط کودک با اجتماع تاثیر می گذارد تا آن جا که ترس و نگرانی کودک را نسبت به مدرسه از بین برده و انگیزه لازم جهت یادگیری را در او فراهم می آورد و این امر عامل مهم جهت رشد اجتماعی و پیشرفت دانش آموزان است.
تحقیق حاضر با موضوع تاثیرگذراندن دوره پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی و رشد اجتماعی دانش آموزان کلاس اول ابتیدایی می باشد که شامل پنج فصل است و چکیده ای از هر یک از فصول مختصر درک می گردد.
در فصل اول تحقیق ابتدا بیان مساله و سپس بیان اهداف نوشته شده است که نشان دهنده اهمیت آموزشهای پیش دبستانی است پس از آن اهمیت و ضرورت مساله بیان شده است سپس فرضیات تحقیق که شامل چهار فرض آماری و دو فرضیه صفر می باشد و در انتها تعریف عملیاتی واژه ها نوشته شده است.
در فصل دوم پیشینه تحقیق و مطالعاتی که قبلا به وسیله پژوهشگران و مولفین کتب مختلف مرتبط با موضوع تحقیق با ذکر نویسنده بیان گردیده است.
فصل سوم تحقیق شامل مقدمه و جامعه آماری که شامل دانش آموزان کلاس اول اعم از دختر و پسر است که در دبستانهای بخش درودزن در سال 87-86 می باشند.
نمونه آماری شامل 60 دانش آموز است که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای 6 مدرسه و از هر مدرسه 10 دانش آموز که 5 نفر آنها کودکستان رفته و 5 نفر کودکستان نرفته است.
ابزار جمع آوری اطلاعات شامل یک پرسشنامه و با 20 سئوال و پنج گزینه است که در اختیار معلمان جهت پاسخگویی قرار داده شد. سپس متغیرهای مستقل، وابسته کنترل و توضیح داده شده اند و پس از آن اعتبار و پایایی سئوالات پرسشنامه ذکر گردیده است سپس از آزمون، برای مقایسه میانگیهای دو گروه مستقل به عنوان روش آماری استفاده شد و در نهایت طرح تحقیق که از نوع عملی مقایسه ای می باشد ذکر شده است.
در فصل چهارم ابتدا تجزیه و تحلیل هر یک از سئوالات پرسشنامه و تعیین فراوانی درصدی و پس از آن تجزیه و تحلیل فرضیات صورت گرفت که فرض آماری پرسشنامه در رابطه با تاثیر گذراندن دوره پیش دبستانی بر پیشرفت تحصلی و رشد اجتماعی که با استفاده از پرسشنامه بدست آمده بود و ملاحظه شد که پرسشنامه برابر با 7/22 و بحرانی جدول برابر با 2 می باشد این فرض را تایید کرد و رابطه معناداری را نشان داد اما فرضیه دیگر در رابطه با معدل و گذراندن دوره پیش دبستانی که برابر با 59% بود رد شد و این امر شاید بدلیل عدم استفاده صحیح از وسایل و امکانات کمک آموزشی باشد.
در فصل پنجم خلاصه نتایج و تحقیقات به عمل آمده نوشته شده است.

فهرست مطالب:
چکیده   
فصل اول: طرح تحقیق   
مقدمه   
بیان مساله   
بیان اهداف   
اهمیت و ضرورت مساله   
فرضیات تحقیق   
تعاریف عملیاتی   
فصل دوم: پیشینه   
مقدمه   
مرور مطالعات انجام شده    
فصل سوم: روش اجرا   
مقدمه   
جامعه آماری   
نمونه آماری   
روش نمونه گیری   
ابزار جمع آوری اطلاعات   
روش تهیه پرسشنامه و اجرای آن   
بررسی متغیرهای مورد مطالعه   
اعتبار و پایایی       
روش آماری تحقیق   
طرح تحقیق  
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات   
جداول   
روش آماری مورد استفاده   
تجزیه و تحلیل فرضیات   
فصل پنجم: نتیجه گیری   
نتیجه گیری کلی   
پیشنهادات   
محدودیت ها   
فهرست منابع و مآخذ   
پیوست
فهرست جداول

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.