مقاله تأثیر کارآفرینی و قابلیت بازاریابی بر مزیت رقابتی پایدار (آماده ارائه و چاپ)
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 20
حجم فایل: 39
قیمت: : 150000 تومان
بخشی از متن:
چکیده:
پژوهش حاضر به بررسی ارتباط بین کار آفرینی و نوآوری بر مزیت رقابتی پایدار، با هدف ارائه راهکارهای جدید در اداره امور بنگاههای اقتصادی و کسب مزیت رقابتی پایدار میپردازد. اطلاعات تحقیق با پرسشنامه جمعآوری شده است. جامعه آماری شامل 1200 نفر از مدیران ارشد شهر صنعتی کاوه و جمعیت نمونه برابر 257 نفر میباشد. فرضیه اصلی تحقیق که عبارت است از کارآفرینی و قابلیتهای نوآوری تاثیر معنی داری بر مزیت رقابتی پایدار دارد مورد آزمون قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل دادهها و تعیین صحت و سقم فرضیهها از نرمافزار 18spss استفاده گردید. نتایج نشان دادند که کار آفرینی به طور مستقیم، مزیت رقابتی پایدار را تحت تاثیر قرار میدهد. همچنین قابلیت نوآوری باعث بهبود مزیت رقابتی پایدار میشود. بنابراین برای ارتقاء مزیت رقابتی پایدار هر بنگاه یا مؤسسه اقتصادی پیشنهاد میشود که یکیک این بنگاهها یا مؤسسات به توسعه فرهنگ سازمانی کار آفرینی و قابلیتهای نوآوری برای افزایش مزیت رقابتی پایدار نیاز دارند.
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی تحقیق
کارآفرینی
قابلیت نوآوری
تعاریف مزیت رقابتی
لزوم کارآفرینی و نوآوری برای مزیت رقابتی پایدار
سوالات تحقیق
ابزار تحقیق
فرضیات تحقیق
اهداف تحقیق
جامعه آماری و حجم نمونه
ابزار تحقیق
روش تحقیق
روشهای تجزیه و تحلیل دادهای تحقیق
محدودیتها
اثبات فرضیات
نتیجهگیری
منابع