دسته بندی | روانشناسی |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 221 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 14 |
پروپوزال بررسی اثر بخشی آموزش مهارتهای ارتباطی در بهبود روابط بین فردی و تعارضات درون مدرسه ای در دانش آموزان دختر قلدر پایه اول متوسطه شهرتبریز در 14 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
بخشی از متن :
انسان ذاتاً موجودی اجتماعیست وماهرروزبه گونه های مختلف با یکدیگردرارتباطیم تااندیشه ها،احساسات وتمایلات خود را به یکدیگر منتقل کنیم. میزان علاقه واحترام خود را نشان دهیم ورنج واندوه،شادمانی وخرسندی وشک ودودلی خود را با دیگران درمیان بگذاریم.یک ارتباط ساده یایک مجموعه ارتباطات،خواسته یا ناخواسته، ازپیش تعیین شده یااتفاقی، فعال یامنفعل، به هرحال یکی ازابزارهای کلیدی ارضاء نیازها ،کسب نتایج ومتجلی ساختن آرزوهای ماست. (کول، کریس، 1376)
توانائی برقراری ارتباط خوب به ایجاد روابط بین فردی مثبت و موثر می انجامد و یکی از این موارد، توانائی ایجاد روابط دوستانه است که در سلامت روانی و اجتماعی و روابط گرم به عنوان یک منبع مهم و روابط اجتماعی سالم نقش بسیار مهمی دارد (حاجی آخوندی، زهرا، 1390)
در این میان مدرسه به عنوان اصلی ترین نهاد تعامل و ارتباط بعد از خانواده است که زندگی اجتماعی کودک در آن شکل می گیرد. ولی متاسفانه مدارس بخشی چنان معمولی از زندگی ما شده اند که به راحتی نسبت به نقش استثنائی و خارق العاده آن بی توجه هستیم.مدارس اولین و مهمترین مکان یادگیری هستند که در آنجا لیاقت ها و توانایی هابه بار می نشیند. در عین حال مدارس مکان های حفظ ایمنی، مراقبت، و ترغیب ایجاد تندرستی و اعتماد به نفس و ایجاد ارتباط سالم است که لازمه استقلال در بزرگسالی است. و پرورش شخصیت اخلاقی به عنوان هدف غائی در تعلیم و تربیت، مطرح است و رسیدن به آن پایه، مستلزم توجه به نیازهای روان شناختی و اصول بهداشت روانی شاگردان است.(اتکینسون، مری، 1383).