پایان نامه بررسی نقش نهادهای آموزشی تبلیغی بر دینداری دختران جوان در 77 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی معارف و الهیات
بازدید ها 7
فرمت فایل docx
حجم فایل 145 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 77
پایان نامه بررسی نقش نهادهای آموزشی تبلیغی بر دینداری دختران جوان

فروشنده فایل

کد کاربری 2063
کاربر

پایان نامه بررسی نقش نهادهای آموزشی تبلیغی بر دینداری دختران جوان در 77 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

فهرست مطالب موجود :

 

فصل اول: کلیات تحقیق(مقدمه)                                                                                             

1-1-تعریف و تبیین موضوع                                                                                                 

1-2-اهمیت و ضرورت تحقیق                                                                                               

1-3-اهداف و فوائد تحقیق                                                                                                   

1-3-1-هدف کلی                                                                                                             

1-3-2- اهداف فرعی                                                                                                          

1-4-پیشینه تحقیق                                                                                                           

1-5-سئوال های تحقیق                                                                                                      

1-5-1-سئوال اصلی                                                                                                           

1-5-2-سئوالات فرعی                                                                                                        

1-6-فرضیه تحقیق                                                                                                            

1-7-پیش فرض های تحقیق                                                                                                

1-8-روش تحقیق                                                                                                              

1-9-مفاهیم و متغیرها                                                                                                        

1-10-ساختار تحقیق                                                                                                       

1-11-محدودیت ها، مشکلات و موانع تحقیق                                                                          

فصل دوم: نقش نهاد آموزش و پرورش بر دینداری دختران جوان                                                   

2-1-آموزش و پرورش یکی از مهمترین نهاد های اجتماعی                                                          

2-2-وظایف آموزش و پرورش                                                                                             

2-2-1-تربیت دینی جوانان                                                                                                

2-2-1-1-ضرورت – تربیت و اصل اساسی آن                                                                          

2-2-1-2-مراحل تربیت دینی                                                                                             

2-2-1-3-آسیب شناسی تربیت دینی نسل جدید                                                                     

2-2-2-انتخاب مربیان پرورشی                                                                                            

2-2-2-1-وظیفه اصلی مربیان پرورشی                                                                                  

2-2-3-انتخاب مشاوران امین                                                                                             

2-2-3-1-مشاور امین                                                                                                      

2-2-3-2-ویژگی های مشاور امین                                                                                       

2-2-3-3-باید ها و لوازم مشاوره با جوانان                                                                              

2-2-3-4-مشاوره مذهبی و دینی                                                                                        

2-2-3-5-مشاوره اخلاقی                                                                                                  

2-2-4-برگزاری طرح مدارس امین                                                                                       

2-3-چالش های آموزشی معارف اسلامی                                                                                

2-3-1-رفتارهای متعارض متولیان تعلیم و تربیت در خانه و مدرسه                                               

2-3-2-حضور کمرنگ درس تعلیمات دینی                                                                             

2-3-3-عدم هم زبانی و سنخیت محتوا و متن، با فهم و فرهنگ مخاطب                                         

2-3-4-عدم نیاز سنجی و نپرداختن به نیاز های واقعی جامعه                                                      

2-3-5-بی توجهی به اقتضائات زمان                                                                                     

2-3-6-جایگزینی تعلیم به جای تفکر                                                                                    

2-3-7-عدم توجه به حس کاوش و حقیقت جویی                                                                    

2-3-8-غفلت از تغییر آداب زمان در تربیت                                                                             

2-3-9-سرکوب غرایز                                                                                                       

2-4-آسیب شناسی نظام آموزش و پرورش کشور                                                                      

2-5-آسیب ها و راهکار ها                                                                                                  

فصل سوم: نقش سازمان تبلیغات اسلامی بر دینداری دختران جوان                                                

3-1-سازمان تبلیغات اسلامی                                                                                              

3-2-عمده وظایف سازمان تبلیغات اسلامی                                                                             

3-3-فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی                                                                              

3-4-آسیب ها و ناهنجاری های تبلیغ دینی                                                                            

3-5-راهکارهای سازمان تبلیغات اسلامی                                                                                

فصل چهارم: نقش صدا و سیما بر دینداری دختران جوان                                                             

4-1-رسانه های گروهی                                                                                                     

4-2-رسالت رسانه های گروهی                                                                                            

4-2-1-هدایت و رشد افکار عمومی                                                                                       

4-2-2-مبارزه با انحرافات و جلوگیری از ناهنجاریها                                                                   

4-3-نقش رسانه های عمومی و مطبوعات                                                                               

4-3-1-نقش فرهنگی                                                                                                       

4-3-2-نقش صدا و سیما در ترویج فرهنگ اسلامی                                                                   

4-3-3-نقش رسانه در زمینه ارتباط اجتماعی دختر و پسر                                                           

4-4-وظیفه صدا و سیما در مورد مسائل زنان                                                                           

4-4-1-تبیین مکرمت و شاًن خانوادگی زن                                                                             

4-4-2-تبیین دیدگاه اسلام در زمینه روابط زن و مرد                                                                

4-4-3-دوری از نقش های پست کننده برای زنان در برنامه ها                                                     

4-4-4-ارائه نقش و چهره ارزشی زن                                                                                     

4-5-تلویزیون پرمخاطب ترین رسانه جمعی                                                                            

4-6-گونه شناسی برنامه های مذهبی تلویزیون                                                                         

4-7-عوامل تاًثیرگذار تلویزیون بر افکار عمومی                                                                         

4-7-1-حجاب زنان                                                                                                          

4-7-2-تجمل گرایی                                                                                                        

4-7-3-تبلیغات بازرگانی                                                                                                   

4-7-4-جشن ها و مراسم                                                                                                  

4-7-5-موسیقی                                                                                                              

4-7-6-برنامه های تاریخی،ادبی،سیاسی،عقیدتی                                                                       

4-8-آسیب شناسی                                                                                                          

4-8-1-آسیب شناسی رسانه های جمعی و جامعه پذیری                                                            

4-8-2- آسیب های برنامه های مذهبی تلویزیون                                                                      

4-8- عمده ضعف برنامه های مذهبی تلویزیون                                                                         

4-9- راهکارها                                                                                                                

4-9-1 برنامه های اجتماعی                                                                                                

4-9-2 برنامه های آموزشی                                                                                                 

4-9-3 برنامه های تربیتی اخلاقی                                                                                         

4-9-4 برنامه های فرهنگی                                                                                                 

4-9-5 برنامه های تبلیغی در سطح رسانه های جهان                                                                 

نتیجه گیری                                                                                                                   

پیشنهادات                                                                                                                     

منابع