پایان نامه بررسی رابطه بین روابط تحصیلی وانگیزش درونی با موفقیت تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی در 130 ضفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی علوم تربیتی
بازدید ها 6
فرمت فایل doc
حجم فایل 507 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 130
پایان نامه بررسی رابطه بین روابط تحصیلی وانگیزش درونی با موفقیت تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی

فروشنده فایل

کد کاربری 2063
کاربر

پایان نامه بررسی رابطه بین روابط تحصیلی وانگیزش درونی با موفقیت تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی در 130 ضفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

چکیده :

هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی رابطه بین روابط تحصیلی و انگیزش درونی با موفقیت تحصیلی دانش آموزان در دبیرستان های گرگان می باشد 217 دانش آموز در مدارس مقاطع متوسطه در نیمه دوم سال 1393 به عنوان نمونه آماری تحقیق به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند و فرضیه های تحقیق با استفاده از همبستگی پیرسون و آزمون رگرسیون چندگانه مورد آزمون قرار گرفت. در این تحقیق، برای اندازه گیری متغیرهای تحقیق (روابط همکلاسی، یادگیری خودانگیخته، انتظارات آینده، انگیزش درونی) از پرسشنامه استاندارد مدل تونگ سیلپ  (2013) استفاده گردید. برای روایی از روایی محتوایی و برای پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید. پایایی متغیرهای تحقیق به ترتیب (روابط همکلاسی 77/0، انتظارات آینده 89/0، یادگیری خودانگیخته 88/0، انگیزش درونی 76/0 و موفقیت تحصیلی 74/0) می باشد.

یافته های تحقیق نشان داد که بین روابط تحصیلی، یادگیری خودانگیخته، انتظارات آینده، انگیزش درونی با موفقیت تحصیلی رابطه وجود دارد اما بین روابط همکلاسی با موفقیت تحصیلی رابطه وجود ندارد.

فهرست مطالب :

 

چکیده   


فصل اول: کلیات پژوهش


1-1 ) مقدمه   
1-2 ) بیان مسئله   
1-3 ) اهمیت و ضرورت موضوع   
1-4 ) اهداف تحقیق   
1-5 سوالات تحقیق   
1-6 ) فرضیات تحقیق   
1-7) تعاریف واژه ها و اصلاحات
1-7-1) تعاریف نظری
1-7-2)تعاریف عملیاتی


فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق


مقدمه   
2-1) روابط اجتماعی تحصیلی
2-2) رابطه اجتماعی تحصیلی معلم-دانش آموز و تاثیر آن بر موفقیت تحصیلی
2-3) تعریف انگیزش
2-4)انواع انگیزه
2-5) نشانه های بی انگیزه بودن افراد
2-6) راه کارهاب ایجاد انگیزش کاری
2-7) مدیریت انگیزش
2-8) تئوری انگیزه کسب موفقیت
2-9) تئوری های انگیزش
2-10) طبقه بندی معاصر از تئوری انگیزش
2-11) انگیزش درونی و بیرونی
2-12) روابط تحصیلی یادگیری خود انگیخته و موفقیت تحصیلی
2-13)یادگیری خودتنظیمی
2-14) تعاریف یادگیری خود انگیخته
2-15) انگیزه درونی و بیرونی موفقیت تحصیلی
2-16)موفقیت تحصیلی
2-17) عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی
2-18) انگیزش و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی
2-19) الگوی یادگیری خود انگیخته از نظر سازمانی
2-20)مروری بر پیشینه تحقیق
2-20-1)سابقه تحقیقات داخل کشور
2-20-2)سابقه تحقیقات خارج کشور


فصل سوم: روش تحقیق


3-1 ) مقدمه   
3-2 ) روش شناسی تحقیق   
3-3 ) جامعه آماری، نمونه تحقیق، روش نمونه گیری     
3-4) ابزار گردآوری اطلاعات
3-5) روش گردآوری اطلاعات
3-6) روایی و پایایی تحقیق
3-7) روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
3-8-1) تحلیل توصیفی
3-8-2) تحلیل استنباطی


فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها


4-1 ) مقدمه
4-1-2) بررسی دموگرافی اعضای نمونه
4-1-3) توصیف متغیرهای تحقیق
4-2) تحلیل استنباطی داده ها
4-2-1) آزمون نرمال بودن داده ها
4-2-2) آزمون فرضیات تحقیق
4-3) آزمون رگرسیون چندگانه   


فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات


5-1 ) مقدمه   
5-2 ) خلاصه تحقیق    
5-3) نتیجه گیری و بررسی تطبیقی داده ها
5-4)محدودیت های تحقیق
5-4-1)خارج ازکنترل پژوهشگر
5-4-2)در کنترل پزوهشگر
5-5)پیشنهادات تحقیق
5-5-1)پیشنهاد های برگرفته از یافته های تحقیق
5-5-2 ) پیشنهاداتی برای پژوهش‌های آتی
منابع  و مآخذ
منابع فارسی   
منابع انگلیسی   
پیوست
چکیده انگلیسی